Szkolenie trafiło właśnie
do Twojego koszyka

Strategia social media

Wartościowy insight i niesztampowe podejście do komunikacji marki zawsze będzie kluczem do sukcesu kampanii reklamowej. Jeśli dodamy do tego brawurowy dobór kanału komunikacji to można mieć pewność, że nasze działania poniosą się szerokim echem w sieci.

Od ponad roku prowadzę działania reklamowe oraz prowadziłem działania komunikacyjne dla marki Golden Bow Solutions. Przez ten czas bardzo dobrze poznałem specyfikę branży FMCG w sektorze kawy, grupę docelową, potrzeby konsumentów, czy też nietypową intencję picia kawy.
Marka GBS znana jest z odważnych i niekonwencjonalnych ruchów, jednak zawsze etycznych, nie będąc obojętną na wiele problemów społecznych i mocno czując swoją „społeczną odpowiedzialność biznesu”. Ten mindset idealnie pasuje również do mnie. 


Zacznijmy od intencji


Chcemy, aby piciu kawy towarzyszyły jedynie pozytywnie emocje – w końcu stanowi nieodłączny element każdego dnia. Jest dla nas istotnym czynnikiem nadającym naszemu ciału oraz psychice energii, a także stałym elementem życia towarzyskiego i zawodowego.
Pod koniec stycznia, ustawiając ostatnie kampanie reklamowe przed urlopem, zacząłem głębiej zastanawiać się nad potrzebami, które klienci marki zaspokajają, pijąc kawę. Był to ostatni moment przed wyjściem z rekomendacją na działania komunikacyjne z okazji walentynek. Spojrzałem więc na kawę z zupełnie innej strony.


Doszedłem do wniosku, że kawa zwykle towarzyszy nam podczas nawiązywania, budowania, podtrzymywania, czy też umacniania relacji. Pijemy ją na spotkaniach z rodziną i znajomymi oraz w trakcie pogawędek w pracy.
„Dasz się zaprosić na kawę?”; „Wyskoczymy na kawę?” – za tymi słowami stoi też intencja, jaką jest poznanie drugiej połówki.
W Polsce często chcąc kogoś poznać, używamy właśnie tych zdań.


Jak trafiłem na Pornhub?


Stwierdziłem, że właśnie ta intencja powinna stać się osią walentynkowej komunikacji. Ambitnie podszedłem do tematu święta zakochanych, widząc w nich szansę na zrealizowanie niesztampowej kampanii. Przez chwilę zastanawiałem się nad kanałem, który może umocnić ten przekaz. Decyzja odważnie padła na Pornhub.


Nie bez powodu… Kanał ten, mimo że pornograficzny, posiada marketing na naprawdę wysokim poziomie, dzięki czemu jego postrzeganie jest stosunkowo pozytywne i nie wpłynie źle na odbiór marki. Sam z kolei jest jednak portalem pornograficznym, a jak przedstawiają badania, nadmierna konsumpcja treści pornograficznych negatywnie wpływa na pracę naszego mózgu, znacząco zmniejszając popęd seksualny, obniżając romantyzm, propagując negatywne wzorce oraz wzniecając chęć dominacji i agresję. 


Pornografia dostarcza również zniekształcony obraz seksu i intymności, utrudniając budowanie prawidłowych relacji międzyludzkich. Połączyłem więc kropki – kawa + relacje + walentynki + Pornhub + skutki pornografii = bardzo istotny i niepopularny problem społeczny do poruszenia.
 

Gra wstępna


Najpierw wyszliśmy od intencji, pogłębionego problemu i przeanalizowaniu miejsca występowania problemu. Kolejnym krokiem było ustawienie grupy docelowej i dobranie odpowiedniego komunikatu.
Kampania społeczna, którą zrealizowaliśmy, miała na celu reagować na negatywny wpływ nadmiernego korzystania z pornografii i zachęcać do otwierania się na nowe relacje oraz zacieśniania obecnych w realnym świecie. Jako wsparcie w postawieniu pierwszych kroków na drodze do prawdziwych relacji ma być właśnie kawa. 

Prowadząc na co dzień działania dla marki GBS, bardzo zależy nam, żeby rozmawiać językiem naszych klientów. Z tego powodu w kampanii również postawiliśmy na odpowiednio dopasowany język do grupy docelowej oraz do miejsca, w którym komunikaty reklamowe będą dystrybuowane, nie zapominając o głównym przekazie i intencji całego komunikatu. Chcemy zachęcać do nawiązywania pierwszych relacji – a kawa ma ułatwić to pierwsze podejście.

Klient zrealizował więc delikatną i sensualną sesję zdjęciową z modelką, aby jeszcze lepiej i naturalniej dopasować kreacje reklamowe.

Wykorzystaliśmy w kampanii komunikaty charakterystyczne dla tego kanału i celu, jaki chcemy uzyskać: „Gorące kawki w Twoim mieście, ułatwią pierwsze podejście”, „Chcesz się spotkać? Zacznijmy od kawy.”, „2 Angel’s 1 Cup. Bo wystarczy zacząć od kawy.”

Performance

Aby prowadzić kampanie reklamowe na portalach pornograficznych, niezbędne jest utworzenie konta reklamowego w systemie reklamowych Traffic Junky – umożliwiającym dystrybucję reklam w największych portalach pornograficznych (m.in. Pornhub, Red Tube, YouPorn).
Naszym docelowym użytkownikiem był użytkownik Pornhuba, jako osoba, która może nadmiernie korzystać z pornografii – bez podziału na wiek, jedynie z szerokim problemem będącym dla nich punktem wspólnym. Uznaliśmy, że dla tej kampanii najlepszym kierunkiem będzie szerokie targetowanie do polskich użytkowników Pornhuba – czyli dotarcie zarówno do mężczyzn, jak i kobiet – oczywiście wyświetlając im odpowiednio skrojone kreacje.


Po zweryfikowaniu tożsamości, podpięciu metody płatności, zaimplementowaniu kodów śledzących i wybraniu najbardziej popularnych umiejscowień, uruchomiliśmy kampanie reklamowe.

Wyniki

Cała kampania społeczna okazała się być ogromnym sukcesem i spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród internautów, influencerów, naszych odbiorców oraz naszych klientów. Wspomnieli nawet o nas na swoich mediach popularni twórcy internetowi.


W kampanię reklamową na Pornhubie zainwestowaliśmy ok. 7000 zł. Pozwoliło to wygenerować:

  1. 28 776 610 wyświetleń,
  2. Oraz 20 389 kliknięć na samym Pornhubie.
  3. O całej akcji wspomnieliśmy również na Facebooku i Instagramie, tam również wygenerowała ona imponujące wyniki

Facebook:

  1. Zasięg 195 904 osób,
  2. 266 276 wyświetleń,
  3. 3 700 polubień,
  4. 136 komentarzy,
  5. 23 udostępnienia.

Instagram:

  1. Zasięg 19 154,
  2. 2 226 polubień,
  3. 26 komentarzy,
  4. 79 zapisów posta.


Informacje o całej akcji pojawiły się również na mediach popularnych twórców, gdzie również dotarły do szerokiego grona odbiorców.

YouTube popularnego twórcy Tomasza Gimpera:

  1. 688 631 wyświetleń,
  2. 65 tys. polubień

Przełożenie na biznes

Rozgłos wokół marki Golden Bow Solutions pośrednio przyniósł również wiele korzyści ze strony biznesowej, których zupełnie się nie spodziewaliśmy, bo nie taki był cel prowadzonej przez nas kampanii. Miesiąc luty okazał się najlepszym digitalowo miesiącem w historii – nawet w okresie Black Friday nie mieliśmy tak dobrych wyników.


W lutym wydaliśmy w ramach kampanii Facebook Ads o 63% więcej budżetu reklamowego niż w styczniu i o 16% więcej niż w listopadzie (najlepszym przychodowo miesiącu). Pozwoliło nam to wygenerować o 179% więcej zakupów niż w styczniu i o 17% więcej niż w listopadzie. A to wszystko miało wpływ na zanotowanie 182% wyższego przychód niż w styczniu i o 50% wyższego niż w listopadzie. – I to wszystko tylko w jednym kanale Facebook Ads. 

W przypadku kanału Google Ads – wydaliśmy o 617% więcej budżetów reklamowych, wpłynęło to na wygenerowanie o 343% więcej konwersji i wzrost przychodu o 4087% – względem ubiegłego miesiąca.

Oprócz wydania do tej pory w kanale Facebook Ads najwyższego budżetu reklamowego w historii zarejestrowaliśmy również najwyższy w historii zwrot z inwestycji w reklamę wynoszący 18,67. Identyczna sytuacja miała miejsce w przypadku kanału Google Ads – tutaj jednak zarejestrowaliśmy zwrot z inwestycji w reklamę na poziomie 54,86 – także najwyższy w historii.

 

Podsumowanie

Zrealizowanie tej kampanii było dla mnie szczególnie ważne, w końcu nie każda marka ma odwagę i możliwość pojawienia się w takim kanale – na pewno znajdą w nim swoje miejsce marki bieliźniane, czy też te z nocnymi akcesoriami, lecz dla wielu innych byłoby to nie lada wyzwanie. 
Przyznam, że sam nie spodziewałem się tak pozytywnego rozgłosu na jej temat, co podwójnie mnie cieszy, ponieważ w ramach kampanii poruszyliśmy naprawdę istotny problem społeczny, który przez digitalizację i wygodne szybkie randkowanie może potęgować. 
Myślę więc, że śmiało możemy być dumni z jej przeprowadzania i prawdopodobnie rozszerzymy ją jeszcze o inne kanały, ale nie będę zdradzał wszystkich naszych planów. 😊

Chcecie posłuchać więcej o kampanii i zadać mi pytania? Widzimy się już 1. Dnia Tigers United 4, gdzie będę miał swoją prelekcję właśnie o case study tej kampanii. Rezerwujcie miejsce na wirtualnej widowni naszej konferencji i do zobaczenia!

 

 

O autorze

Konrad Chowratowicz

Konrad Chowratowicz

Team Leader & Senior Social Media Specialist


Wszechstronny specjalista social media. Dba o skuteczne rozwiązania reklamowe oraz angażujący i kreatywny content tworzony dla klientów.

道山学海

Nie zatrzymuj się: Strategia i kanały social media