Szkolenie trafiło właśnie
do Twojego koszyka

Strategia social media

Starasz się znaleźć influencera, który byłby idealnym ambasadorem Twojej marki, ale skończyły Ci się już pomysły, kto mógłby nim być? Doszedłeś do ściany i nie masz pojęcia, jak ją minąć?

Starasz się znaleźć influencera, który byłby idealnym ambasadorem Twojej marki, ale skończyły Ci się już pomysły, kto mógłby nim być? Doszedłeś do ściany i nie masz pojęcia jak ją minąć?

Każdy z nas ma ograniczoną ilość osób, które zna, zarówno w świecie prywatnym jak i internetowym. Możesz obserwować nawet 2000 influencerów, ale kiedy przychodzi do wyboru tego jednego, właściwego dla Twojej marki to okazuje się, że żadna z osób, które lubisz, nie nadaje się. W takim momencie zaczynasz wątpić w to czy influencer marketing jest dobrym rozwiązaniem, skoro nie ma nikogo, kto pasuje do Twojego brandu. Uwierz mi, że tak nie jest.

Obecnie rynek influencerów jest tak rozbudowany, że jesteśmy w stanie znaleźć twórcę praktycznie z każdej branży – architekci, budowlańcy, nauczyciele, dietetycy, ogrodnicy, zawodowi kierowcy itd. Wystarczy jedynie dobrze poszukać. Czasem zajmie Ci to 20 minut, a czasem 2 godziny, ale da się. Istnieje kilka miejsc i narzędzi, które pomogą Ci znaleźć odpowiedniego twórcę:

Narzędzia do influencer marketingu

Moim zdaniem najbardziej efektywnym sposobem wyszukiwania influencerów jest korzystanie z narzędzi do influencer marketingu, takich jak Influtool, HypeAuditor czy socialbakers. Pozwalają one nie tylko znaleźć influencerów wedle kategorii, ale także sprawdzić, w jakim stopniu dany twórca pasuje do Twojej marki, jakie ma zaangażowanie, odbiorców itp. Jest to zdecydowanie najwygodniejsze i najefektywniejsze rozwiązanie, ale niestety wszystkie te narzędzia są płatne, dlatego też szczególnie przydatne są dla osób, które zamierzają na stałe wprowadzić influencer marketing do swoich działań. Dla osób początkujących, które nie chcą inwestować w narzędzia, a chciałyby wyszukać influencerów wedle konkretnej kategorii przydatna może być darmowa wyszukiwarka kokohash.

Bazy influencerów

Kolejnym miejscem, w którym możesz szukać influencerów, są bazy, takie jak np. whitepress czy reachablogger. Platformy te pozwalają nie tylko wyszukać twórców, ale także mamy w nich możliwość bezpośredniego kontaktu z danym influencerem, czy wystawienia ogłoszenia o chęci współpracy. W przypadku chęci skorzystania, z którejś z platform również należy mieć świadomość, że pełne wersje są płatne.

Rankingi twórców i raporty

Miejscem do szukania twórców mogą być też rankingi i raporty, należy jednak mieć na uwadze, na jakiej podstawie zostało stworzone dane zestawie. Często są to osoby, które mają największą ilość followersów w danej kategorii, natomiast liczba followersów nie jest wyznacznikiem, na który powinieneś zwracać uwagę przy wyborze twórcy do współpracy. Jest to natomiast czasem punkt wyjścia, szczególnie dla osób, które rozpoczynają swoją przygodę z influencer marketingiem. Znajdując jedną osobę z danej branży, są w stanie później odnaleźć podobne konta.

Grupy na Facebooku

Rozwiązaniem, z którego korzysta część osób, szczególnie przy współpracach barterowych są ogłoszenia na grupach na Facebooku. Jest kilka licznych grup, na których znajdują się zarówno influencerzy jak i klienci. Mechanizm jest prosty – publikujesz ogłoszenie, a w komentarzach zgłaszają się influencerzy, którzy są zainteresowani współpracą. Jednak w tym przypadku musisz mieć świadomość, że głównie są to microinfluencerzy i niestety często wiarygodność ich kont i autentyczność odbiorców jest wątpliwa. Dlatego też niezbędne jest dokładne sprawdzenie influencerów przed podjęciem z nimi współpracy.

Social Media

Konkretne platformy dają możliwość wyszukiwania kont po określonym # używanym w publikacjach, czy też jak w przypadku Instagrama wchodząc na jedno konto, jesteś w stanie zobaczyć kilka podobnych profili. Jest to czasochłonne rozwiązanie, ale przyznam, że czasem można znaleźć wartościowe konta i to całkowicie bezpłatnie. Oczywiście gdy zrobisz dokładny research i będziesz miał kilka osób, które Twoim zdaniem pasują do marki, musisz przejść do etapu analizy i dokładnie przejrzeć ich statystyki, a także profile, aby zdecydować się na jak najkorzystniejszą dla Ciebie opcję. Nie wiesz, na co zwrócić uwagę przy doborze influencera? Kilka wskazówek znajdziesz w moim ostatnim artykule.

 

Wyszukiwanie influencera dla Twojej marki może czasami trwać bardzo długo, ale pamiętaj o tym, aby nie poddawać się i szukać w różnych źródłach. Dzięki temu przyjdzie moment, w którym trafisz na tego jedynego, dokładnie tak jak w przypadku miłości.

O autorze

Karolina Zduńczyk

Karolina Zduńczyk

Senior Influencer Specialist


Senior Influencer Specialist w Tigers. Odpowiada za budowanie działu Influencer Marketingu, tworzenie akcji niestandardowych, a także komunikację na social media naszych klientów. Pracuje dla takich klientów jak: Motorola, Biuro Reklamy WP.

道山学海

Nie zatrzymuj się: Influencer marketing