Zastanów się, ile razy z rozbudowanego dokumentu nie mogłeś nic wdrożyć? Gdy umykały Ci cele? Gdy szczegółowo opisana analiza konkurencji nie wnosiła konkretnych wniosków?
Oczywiście, że jest to praca, którą ma do wykonania strateg. Warto, by była przygotowana pod względem analizy rynku i określała cele sprzedażowe. A także, by została doprecyzowana do możliwości finansowych Twojej firmy. Jednak do jej wdrożenia nie potrzebujesz całej księgi pompatyczny haseł i wykresów.
Ambitny cel to nie wszystko. Strategia musi być przede wszystkim realna.
Wokół strategii narosło wiele mitów. Trzy najczęstsze obaliłem podczas mojego wystąpienia na Tigers United 5:
Mit nr 1: Planowanie zastępuje strategię
Mit nr 2: Strategia musi być skomplikowana
Mit nr 3: Trzeba przewidzieć powodzenie
Być może dotknęły także Twojej marki? Zobacz całe wystąpienie i sprawdź.