Szkolenie trafiło właśnie
do Twojego koszyka

Strategia social media

Proste i atrakcyjne formaty dla każdego, kto chce zbudować swoją markę na TikToku.

Znasz powiedzenie “Don't make ads. Make TikToks”? To nie takie trudne, jeśli wiadomo, jakie formaty contentowe sprawdzają się na firmowych kontach na TikToku.Odkryj listę 21 formatów, które pomogły w zbudowaniu pozycji markom z całego świata. Większość z nich wprowadzisz w praktyce od razu!  

 

1. YUP & NOPE  

Jeden z najprostszych formatów do przekazywania informacji o produkcie lub marce to Yup & Nope. Ten format pozwala w prosty sposób wyjaśnić odbiorcom jak działa Twój produkt, odpowiedzieć na ich najczęstsze pytania, a także przybliżyć im Twoją markę - to Ty wybierasz, co chcesz przekazać. Wystarczy nagrać się mówiąc “Yup”, “Nope” w rytm podłożonej w filmiku muzyki. Następnie należy na ekranie wstawić pytania, które będą pokazywały się w odpowiednich momentach. Zbyt proste? Taki właśnie powinien być Twój content na TikToku. Ten sposób przekazywania wiedzy wykorzystuje wiele marek, także z tych branż, które na pierwszy rzut oka nie pasują do lekkich i zabawnych treści na TikToku. 

Zobacz przykład: https://vm.tiktok.com/ZMeWPRmEX/

 

 

2. #Morph - natychmiastowa przemiana 

Filtr #morph pozwala zobrazować odbiorcom przemianę Twoją lub np. Twoich klientów, a dokładniej umożliwia płynne przechodzenie między kilkoma zdjęciami, na których widoczna jest twarz. Ten format często wykorzystywany jest przez trenerów personalnych i dietetyków, aby pokazać jakie zmiany można osiągnąć dzięki regularnym ćwiczeniom i diecie. Ale nie ograniczaj się - możesz wykorzystać ten filtr pracując w dowolnej branży. Wystarczy kilka Twoich zdjęć z różnych lat i dodanie opisów sugerujących przemianę np. z osoby na etacie w osobę prowadzącą własny biznes. W tym przypadku ograniczyć Cię może jedynie Twoja wyobraźnia. 

Zobacz przykład: https://vm.tiktok.com/ZMeWPKjLW/ 

  

 

3. 5 WAYS TO... czyli proste porady 

Jeśli chcesz zbudować lub wzmocnić wizerunek eksperta, najlepiej zacząć od lekkich treści edukacyjnych. 5 krótkich, ale praktycznych porad dotyczących obszaru, w którym działa Twoja firma, to dobry krok, aby zwiększyć liczbę obserwujących, a tym samym Twoje zasięgi. Pamiętaj, TikTok to nie tylko miejsce rozrywki - użytkownicy chętnie dowiadują się nowych informacji w przystępnej formie i gdy uznają je za wartościowe, zostaną z Tobą na dłużej. 

Zobacz przykład: https://vm.tiktok.com/ZMeWPXMQC/ 

 

4. #Gettoknowmechallenge - daj się poznać! 

 Przedstawienie się odbiorcom w formie dopasowanej do trendów na TikToku jest interesującym sposobem przekazania informacji. Tworzysz markę osobistą? Koniecznie weź sobie do serca ten punkt. TikTok skraca dystans - o ile mu na to pozwolisz. Ten format pozwala opowiedzieć odbiorcom to, co chcą o Tobie wiedzieć lub co sam chcesz im przekazać. Najważniejsze informacje przekaż w formie tekstu lub emotikonek, na które wskazujesz na ekranie.

Zobacz przykłady: https://vm.tiktok.com/ZMeW562CJ/https://vm.tiktok.com/ZMeW5RyPk/ 

  

5. Day in my life 

Jak wygląda dzień pracy przedsiębiorcy lub freelancera? Zazwyczaj nie da się tego opisać, bo każdy z nich jest zupełnie inny. Właśnie dlatego mnóstwo osób zastanawia się, jak wygląda życie, kiedy prowadzisz własny biznes. To świetna okazja, aby nagrać serię filmików na TikToku pokazujących dzień z Twojego życia. I chociaż Tobie może wydać się to nudne, to wiele osób zainteresuje to, jak od środka wygląda życie Twojej organizacji. Co najważniejsze, ta forma w żaden sposób Cię nie ogranicza - nagrywasz i pokazujesz to, co chcesz, bez konieczności pokazywania życia prywatnego.

Zobacz przykład: https://vm.tiktok.com/ZMeW9114B/ 

 

6. BEFORE & AFTER  

Format, który pozwala Twoim odbiorcom zobaczyć, jak wygląda proces twórczy i przede wszystkim efekt końcowy zastosowania Twojego produktu lub usługi. Pokazanie zmiany “przed” i “po” to prosty i interesujący sposób dla użytkowników TikToka. Klipy tego typu mogą wykorzystać branże, które nie mają łatwego zadania w social mediach np. branża budowlana albo stomatologiczna.  

Zobacz przykłady: https://vm.tiktok.com/ZMeWPPkK3/https://vm.tiktok.com/ZMeWPVgbn/ 

 

7. Hashtag Challenge 

Popularne marki z łatwością mogą stworzyć wyzwania na TikToku, które angażują odbiorców do stworzenia filmów w ramach np. ogłoszonego przez markę konkursu. W ten sposób promują swoje konto na TikToku i jednocześnie swoje produkty.  

Zazwyczaj ten proces wygląda tak: firma tworzy hashtag i prosi obserwujących o przesłanie filmów, które są z nim powiązane tematycznie i zawierają wspomniane oznaczenie. Dlaczego tego typu działania mają potencjał? Przede wszystkim mogą przyciągnąć uwagę i rozprzestrzenić się viralowo po całym TikToku, ale też przyczynią się do stworzenia pozytywnego doświadczenia obserwujących z Twoją marką. Przykład? Wyzwanie z hashtagiem #eyeslipsface stworzone przez markę Elf Cosmetics, która zachęcała do tworzenia własnych filmów do piosenki „Eyes, Lips, Face”. To jak dotychczas najbardziej udana kampania hashtagowa na TikToku!  

Co zrobić jeśli dopiero rozwijasz swoją markę? Zamiast tworzyć własny hashtag challenge, użyj istniejących, popularnych hasztagów i dołącz do wyzwania!  

Zobacz przykład: https://vm.tiktok.com/ZMeWxXok9/ 

 

8. Współpraca z influencerami 

Budowanie coraz większej grupy odbiorców to podstawowe zadanie marek na TikToku. W tym celu, warto wykorzystać możliwość współpracy z influencerami. Nie jest to reguła, ale influencerzy na TikToku to często osoby, które stały się popularne na tym kanale i nie mają jeszcze stałej grupy odbiorców na innych kanałach social media. To oznacza, że taką współpracę mogą wycenić taniej, niż w przypadku influencerów na Instagramie z wieloletnią, zaangażowaną grupą odbiorców. Poniżej przykład tego, jak można wykorzystać współpracę z TikTokową influencerką, aby promować swój hasztag challenge. 

Zobacz przykład: https://vm.tiktok.com/ZMeWEbWC8/ 

 

9.  #Howto 

Niezależnie od tego czy sprzedajesz produkty czy usługi, seria #Howto jest kolejną, która zwiększy Twoje zasięgi. To rodzaj krótkich filmików edukacyjnych w formie instrukcji, które pomogą Twoim odbiorcom osiągnąć pożądane efekty np. przy użyciu oferowanych przez Ciebie produktów. Jeśli na TikToku promujesz swoje usługi, content tego typu także się sprawdzi - zwiększy Twoją wiarygodność i pokaże umiejętności. 

Zobacz przykład: https://vm.tiktok.com/ZMeW9mW3n/ 

10. Q&A, czyli odpowiedzi na pytania w komentarzach 

Popularne Q&A to prosty sposób na zbliżenie się do Twojej społeczności, poznanie jej potrzeb i problemów oraz jednocześnie kreowanie wizerunku eksperta. Jak zrobić taką sesję pytań i odpowiedzi? To proste! Wystarczy nawet kilkusekundowe nagranie, do którego pod koniec wstawisz widok komentarza z pytaniem, na które odpowiadasz. Ta forma nie ma ograniczeń - mogą ją wykorzystać firmy z praktycznie każdej branży.  

Zobacz przykład: https://vm.tiktok.com/ZMeWx7d6K/ 

 

11. Proces tworzenia produktu 

Przyciągający content to podstawa zwiększenia zasięgu na TikToku. Warto wykorzystać format, który umożliwi Twoim odbiorcom zapoznanie się z procesem tworzenia Twoich produktów, a dokładniej, pokazanie w przyspieszonym tempie procesu twórczego od początku do końca. Użyj funkcji pozwalających nie tylko przyspieszyć film, ale również odpowiednio go pociąć - tak, aby bardziej czasochłonne elementy ukazały się na filmie momentalnie, tak, jakby powstały w ciągu chwili. Dzięki czemu przekaz będzie krótszy, a odbiorcy nie stracą zainteresowania. Ta forma często sprawdza się u artystów, makijażystek i fryzjerów. 

Zobacz przykład: https://vm.tiktok.com/ZMeW5oCwe/

 

12. #Tutorials 

Tutoriale to krótkie instrukcje, za pomocą których przedstawisz odbiorcom produkt. Swoją popularność zawdzięczają prostocie i użyteczności tego formatu. To najlepszy sposób, aby zaprezentować odbiorcom towar, który promujesz, a równocześnie pokazać, jak powinni go odpowiednio używać. Ta forma często wykorzystywana jest przez firmy odzieżowe i kosmetyczne.

Zobacz przykład: https://vm.tiktok.com/ZMeWCNNoS/  

  

 

13. #Duet - to nie tylko zabawa 

Jeśli korzystasz już z TikToka, #duet może kojarzyć Ci się m.in. z ludźmi tańczącymi dla zabawy. Oczywiście to także forma duetu, którą możesz wykorzystać np. dla ocieplenia wizerunku. Możesz jednak zaproponować #duet w nieco innym wydaniu - wykorzystywany przez firmy i marki osobiste. Wystarczy oprzeć się na dowolnym filmiku od innego TikTokera, a Twoim zadaniem, jako eksperta, będzie potwierdzenie lub zaprzeczenie poruszanym w nim informacjom. Możesz też dodać coś interesującego od siebie. To naprawdę prosta do stworzenia forma, która z miejsca stawia Cię w pozycji specjalisty. Dodatkowo, w tym przypadku bazujemy na gotowym contencie - nie musisz uruchamiać pokładów kreatywności, aby zaistnieć w głowach odbiorców.

Zobacz przykłady: https://vm.tiktok.com/ZMeWQBBt8/https://vm.tiktok.com/ZMeWC1Ly6/ 

 

14. #Aesthetic 

#Aesthetic to hasztag, którym oznaczane są oryginalne firmy stworzone z pasją. Ludzie uwielbiają oglądać estetyczne materiały z duszą! Zadbaj o odpowiednią ekspozycję produktu i estetykę kompozycji. Dobrze dobrana muzyka będzie zwieńczeniem Twojego filmu. Pamiętaj, że ta kategoria nie jest zarezerwowana wyłącznie dla branży beauty! Filmiki tego typu są wykorzystywane przez wszystkie branże. Podchodząc do tego formatu w odpowiedni sposób, można nagrać #Aesthetic nawet... w tartaku. 

 Zobacz przykład: https://vm.tiktok.com/ZMe7LA91C/ 

    

15. Live - bądź jeszcze bliżej swoich odbiorców 

Forma live’ów wdarła się szturmem na prawie wszystkie media społecznościowe. Twórcy często się jej obawiają, bo podczas nagrań na żywo wszystko może się zdarzyć. Właśnie z tego samego powodu odbiorcy tak uwielbiają je oglądać! 

Aby zgromadzić większą publiczność podczas sesji live, warto pomysłowo zaprosić odbiorców na takie wydarzenie. Niezbędne jest szybkie wprowadzenie w tematykę, która będzie poruszana podczas transmisji. Jeśli pokażesz odbiorcom, że rozumiesz ich problemy i znasz rozwiązanie, to będzie strzał w dziesiątkę! Poniżej przykład, jak w interesujący sposób zapowiedzieć planowany live. 

 Zobacz przykład: https://vm.tiktok.com/ZMeWQv3f2/ 

 

 

16. Proces pakowania produktów 

 W jaki sposób nienachalnie i z pomysłem promować swoje produkty na TikToku? Świetnym pomysłem jest pokazanie odbiorcom sposobu ich pakowania przed wysyłką do nowych właścicieli. To również dobra okazja na podkreślenie dodatkowych unikalnych cech produktów Twojej marki. Jeśli wyróżnia je np. ekologiczny sposób pakowania, koniecznie pokaż to światu! To będzie duży krok do przekonania odbiorców, aby zaufać Twojej marce. 

 Zobacz przykład: https://vm.tiktok.com/ZMeWwmoHY/ 

  

17. Cykl zapytaj eksperta #Zapytajeksperta 

Cykl #Zapytajeksperta daje twórcom możliwość zwiększenia zasięgów oraz budowania i wzmacniania wizerunku profesjonalisty. Pomysł polega na interakcji ze specjalistami z różnych branż. Wystarczy, że odbiorcy nakręcą TikToka i oznaczą konto twórcy, któremu chcą zadać pytanie albo po prostu prześlą je bezpośrednio przez zakładkę „Zadaj pytanie”. W odpowiedzi twórca przygotowuje video z krótkimi informacjami, które rozjaśnią daną kwestię. Pamiętaj, aby poinformować swoich odbiorców, że jesteś gotowy wziąć udział w takiej zabawie! 

Zobacz przykłady: https://vm.tiktok.com/ZMeWoeVTX/https://vm.tiktok.com/ZMeWEGtN8/ 

 

18. Pokaż swoje produkty 

Innym pomysłem na reklamowanie produktów na TikToku (tym razem bardziej bezpośrednio) jest stworzenie filmiku pokazującego przedmioty w estetycznej scenerii oraz dodanie do niego odpowiedniej muzyki i napisów zawierających informacje na ich temat. To proste! Wystarczy kilkusekundowy filmik. Twoi odbiorcy nie będą postrzegać go jako reklamy, ale jako małe dzieło sztuki, które ogląda się z przyjemnością. 

 Zobacz przykład: https://vm.tiktok.com/ZMeWwxh25/ 

  

 

19. User-Generated Content - nie ignoruj użytkowników TikToka 

Treści generowane przez użytkowników stają się coraz ważniejsze. Mają niemal same plusy - są bezpłatne, tworzone przez użytkowników, wzbudzają większe zaufanie, niż content autorstwa marek, a ich konwersja jest aż pięć razy wyższa w porównaniu do postów sponsorowanych! Wszystko to pokazuje, że treści generowane przez użytkowników to trend marketingowy TikToka, na którego ignorowanie firmy po prostu nie mogą sobie pozwolić! Przykładów UGC jest mnóstwo. Wartym uwagi jest TikTok marki Nike, której konto na tym kanale tworzą w całości treści od użytkowników. Wszystko dzięki kampanii #MagicBoots, w której Nike zachęcała odbiorców do pokazywania tricków z piłką i oznaczania ich tym hasztagiem. Ten przykład pokazuje, jak w prosty sposób filmy generowane przez użytkowników przekładają się na zaangażowanie odbiorców i zwiększanie liczby obserwujących. Ten pomysł warto wykorzystać przy wprowadzaniu do oferty nowego produktu.

Zobacz przykład: https://vm.tiktok.com/ZMeWok4sw/ 

  

20. #Smallbusiness

Prowadząc swoją firmę nie możesz przejść obojętnie obok szansy pokazania się większej liczbie odbiorców na całym świecie! Możesz wykorzystać do tego TikToka i hasztag #Smallbusiness. W filmach z tej kategorii, opowiadasz o sobie jako przedsiębiorcy, o swojej firmie i jej produktach. Twoje treści mogą natrafić na ludzi z całego świata, którzy pod tym hasztagiem poszukują biznesowych inspiracji. A może znajdziesz inny, bardziej oryginalny pomysł, aby pokazać swoją markę? Pamiętaj, sky is the limit! 

Zobacz przykłady:https://vm.tiktok.com/ZMe7LDkBp/https://vm.tiktok.com/ZMe7L8tHf/

 

21. Wrzuć na luz! 

Content na TikToku może być bardzo zróżnicowany, zależnie od tego jak chcesz się promować, jaki masz stosunek do swoich odbiorców i w jakiej branży działasz. Najważniejsze jest jednak, aby pamiętać, że TikTok to platforma dla krótkich i zabawnych treści. Niezależnie od tego czym zajmuje się Twoja marka, możesz po prostu włączyć swoją kreatywność i stworzyć zabawne materiały zgodnie z Twoim poczuciem humoru. Im bardziej oryginalnie, tym lepiej. Nie szukaj na siłę wzoru albo odpowiednich hasztagów. Po prostu baw się tworząc – to najlepszy sposób, żeby pokazać swoim odbiorcom „ludzką twarz” Twojej marki. Szybko zobaczysz, że ludzie pokochają Twoją autentyczność.

Zobacz przykład: https://vm.tiktok.com/ZMe7HDCAg/

O autorze

Agencja TIGERS

Agencja TIGERS


Powstaliśmy w 2015 roku w Warszawie. Kontestowanie branżowych mitów i patologii nadało organizacji paliwa do wzrostu. Z usług TIGERS korzystają największe firmy, wspierając się naszym know-how w obszarach związanych z digital marketingiem.

道山学海

Nie zatrzymuj się: Content i zasięgi organiczne