Szkolenie trafiło właśnie
do Twojego koszyka

Strategia social media

Chcesz sprawdzić,, w jakim stopniu pokrywają się stworzone przez Ciebie grupy odbiorców? Nic prostszego! Pomoże Ci w tym zakładka Grupy Odbiorców - instrukcja poniżej. Sprawdź stopień nakładania się grup odbiorców

Jak do tej opcji dotrzeć?

Wejdźcie w podzakładkę „Grupy odbiorców” (zakładka „Zasoby”) Menedżera Firmy.

Tam wyświetla się cała lista utworzonych przez Was grup. Wystarczy „odhaczyć” od 2 do 5 z nich, a potem, z rozwijanej listy „Działania”, wybrać „Pokaż nakładanie się grup odbiorców”. Gotowe! Teraz Facebook pokaże Wam stopień, w jakim wybrane przez Was grupy nakładają się na siebie, czyli – jaki procent osób z danej grupy stanowią osoby z grup pozostałych. Dane Facebook pokazuje w liczbach, w procentach i na bardzo przejrzystych grafikach z tworzącymi część wspólną kołami – zupełnie jak na lekcjach matematyki, kiedy uczyliście się o zbiorach 

Jak doradza Facebook, opcja ta ma nam pomóc, gdy tę samą reklamę pokazujemy 2 różnym grupom odbiorców. Warto wtedy sprawdzić, czy aby na pewno nasze grupy nie pokrywają się w znaczącym stopniu.

My jednak widzimy dla niej także inne ciekawe zastosowania:

Chcecie sprawdzić, jaki procent osób aktywnych na Waszym fanpage’u to fani? Nic prostszego! W Ads Managerze zapiszcie grupę fanów, a w grupach odbiorców niestandardowych utwórzcie grupę osób aktywnych na Waszej stronie. Później pozostaje Wam już tylko porównanie i wyciagnięcie wniosków.

Jeżeli dysponujecie bazą mailową Waszych klientów, koniecznie wgrajcie ją do Facebooka i utwórzcie na jej podstawie grupę odbiorców niestandardowych. Potem, dzięki porównaniu, będziecie mogli sprawdzić: jaki procent Waszych klientów to Wasi fani na Facebooku, jaka część z nich klika w Wasze reklamy na FB i przechodzi na www, a także – czy pojawiają się oni w targetowanych przez Was grupach. Może się okazać, że to doskonałe narzędzie weryfikacji Waszych założeń.

I wreszcie bardzo ciekawe zastosowanie, z którego sami ostatnio skorzystaliśmy. Jeżeli macie kilka fanpage’y (np. dla wielu marek tej samej firmy) i rozważacie ich połączenie – sprawdźcie, w jakim stopniu pokrywają się grupy ich fanów. Może to być ważny argument za lub przeciw – zarówno dla Was samych, jak i dla Waszego klienta.

 

 

Autor: Kasia Mazurkiewicz

Tigertip opublikowany pierwotnie na fanpage'u Tigers.

 

O autorze

Agencja TIGERS

Agencja TIGERS


Powstaliśmy w 2015 roku w Warszawie. Kontestowanie branżowych mitów i patologii nadało organizacji paliwa do wzrostu. Z usług TIGERS korzystają największe firmy, wspierając się naszym know-how w obszarach związanych z digital marketingiem.

道山学海

Nie zatrzymuj się: Systemy reklamowe