Wbrew pozorom nie sam produkt jest najważniejszy w podejmowaniu decyzji zakupowej. To nie tak, że on obroni się sam. Oczywiście, pełni fundamentalną rolę, lecz warto mieć na uwadze, że nie jest to wystarczające do bycia liderem na rynku. A więc pojawia się pytanie: czego dodatkowo potrzeba w komunikacji?
Odpowiedź na pytanie, jak przyciągnąć uwagę konsumentów jest jedna - historia. To ona stanowi wyróżnik marki, a co najważniejsze - bez wątpienia jest wyjątkowa i niepowtarzalna. Dwie takie same belki materiałów się zdarzają, ale dwie te same historie już nie. Zobacz, co warto uwzględnić w storytellingu marki odzieżowej.
Historia marki
Opowiedz swoją historię! Skąd wziął się pomysł na założenie brandu? Jak wyglądała droga od pomysłu do momentu, w którym jest teraz? Te elementy sprawią, że wzbudzisz sympatię odbiorcy i zbudujesz z nim więź.
Zaproś go do swojego świata, pokaż życie marki ,,od kuchni” - nawet te gorzkie momenty. Procesy, które dla Ciebie wydają się być banalne i nudne, dla osób z zewnątrz mogą być czymś absolutnie odwrotnym. Czymś nowym i interesującym.
Historia surowców
Pokaż z czego powstają Twoje produkty. Dlaczego, kupując tkaniny, wybór padł właśnie na ten len? Czym Cię urzekł? Czym zachwycił? Przedstaw swoje emocje i pierwsze wrażenie podczas wybierania materiałów do kolekcji. Twoja szczerość będzie najlepszą rekomendacją!
Historia produkcji
Podziel się procesem powstawania produktów. Możesz zrobić relację z wyjazdu do miejsca, w którym powstają albo pokazać notatki, które towarzyszyły Ci podczas wybierania ostatecznej nazwy produktu. Backstage to coś, co przyciąga odbiorcę, choćby z czystej ciekawości.
Historia klientów
Klienci są ważną częścią każdej marki, a ich feedback ma ogromny potencjał. Nie bój się pozyskiwać opinii od swoich klientów. Możesz realizować to naprawdę na wiele sposobów!
Poproś o dzielenie się spostrzeżeniami w mediach społecznościowych, włącz tę opcję na stronie internetowej, zapytaj o ocenę w newsletterze lub załóż zamkniętą grupę na Facebooku, w której będą mogli wymieniać się doświadczeniami. Stwórz własną społeczność, opartą na szczerej relacji!
Według badania Search Engine Land, aż 91% konsumentów przegląda opinie w Internecie, a 88% przyznało, że są w stanie zaufać opinii, podobnie jak rekomendacji znajomego.
Połącz wszystkie 4 punkty, zaplanuj strategię i dobierz odpowiednie kanały, w których chcesz się komunikować. Pokaż odbiorcom autentyczność i naturalność. Social media nie są już tylko tablicami pięknych zdjęć. Oczekuje się tam prawdziwych wartości, które wnoszą coś więcej. Jeśli opowiesz im ciekawą historię, możesz mieć pewność, że wzbudzisz zaufanie, zachęcisz do pozostania na dłużej, a ostatecznie do zakupu. Pamiętaj, budowanie relacji to proces, który wymaga czasu, a przede wszystkim zaangażowania.
Paulina Pirowska
Junior Social Media Specialist