Najgorętszy okres w branży e-commerce nadchodzi wielkimi krokami. Już lada moment w sklepach rozpoczną się wielkie wyprzedaże związane z Black Friday, Black Weekend, a nawet Black Week. Po chwili oddechu do sklepów dotrze kolejna fala klientów przygotowujących się do Świąt.
Sklepy prześcigają się w organizacji akcji specjalnych na ostatnie dni listopada i organizują Black Friday, Black Weekend i Black Week. Niezależnie jak długo trwa akcja promocyjna, jest to złoty okres w sprzedaży. To czas, w którym firmy często nadrabiają wyniki za cały rok. Konkurencja jest duża, w święcie konsumpcjonizmu udział biorą nawet marki, które bardzo sporadycznie oferują rabaty, dlatego kluczowe jest, żeby odpowiednio przygotować się na ten czas i w pełni wykorzystać jego potencjał.
Poniżej 5 wskazówek, które mogą posłużyć jako ściąga:
Przygotuj swoją stronę.
- Zadbaj o to, żeby szybkość ładowania i funkcjonalność nie była barierą dla użytkownika zainteresowanego zakupami.
- Upewnij się, że klient ma wybór metod dostawy oraz sposobów płatności.
- Jasno komunikuj wysokość rabatu, produkty nim objęte, czas promocji oraz kod rabatowy.
- Przetestuj funkcjonalność wersji mobilnej.
Odpowiednio zaplanuj etapy działań promocyjnych.
- Stwórz przemyślane grafiki i copy reklam, które wyróżnią się na tle miliona innych.
- Stosuj techniki reklamowe, które najlepiej sprawdziły się w poprzednich miesiącach na Twoim koncie.
- W kreacjach postaw na produkty, które sprzedają się najlepiej.
- Zwiększ ruch na swojej stronie już w październiku, a podczas promocji postaw na cel konwersja oraz dynamiczne reklamy produktowe skierowane do grup remarketingowych.
Wykorzystaj większy ruch na stronie.
Na przykład do zbierania adresów mailowych, które potem posłużą Ci jako baza do stworzenia grup remarketingowych.
Zaplanuj kampanie z wyprzedzeniem.
W tak gorącym reklamowo okresie, kampanie w systemach mogą weryfikować się dłużej niż normalnie, dlatego stwórz wcześniej strukturę kampanii i zaplanuj jej start na datę rozpoczęcia promocji.
Zwiększ budżet
Czwarty kwartał to okres, w którym firmy wydają na reklamę największe budżety, co wpływa na wyższy koszt dotarcia do użytkowników i ma odzwierciedlenie w niższych zasięgach. Z tego względu konieczne jest zwiększenie wydatków na reklamę o min. 30% w stosunku do poprzednich miesięcy.
Do najgorętszego okresu zakupowego zostało jeszcze kilka tygodni. To oznacza, że jesteśmy w najlepszym momencie, aby zacząć przygotowania do tworzenia kampanii.
Przygotuj się do Black Friday z Tigers i w każdy piątek października bierz udział w webinarach, które pomogą Ci zorganizować jeszcze lepsze święto zakupów. Nasi specjaliści opowiedzą o skuteczności reklam na Facebooku i Google oraz podejściu strategicznym w planowaniu kampanii.