Szkolenie trafiło właśnie
do Twojego koszyka

Strategia social media

Jak tworzyć content, który daje realną wartość?

Działania typu content marketing wpisują się w strategię inbound marketingu. W tym kontekście, ich celem jest odpowiadanie na potrzeby użytkowników poprzez treści, które są atrakcyjne pod kątem merytorycznym oraz w realny sposób rozwiązują ich problemy.  

Podsumowując, content marketing może być dla marketerów zupełnie nowym sposobem myślenia o marketingu.  

Jakie formy przybiera content marketing? 

Prowadzenie efektywnych działań skupionych wokół marketingu treści może odbywać się między innymi poprzez: 

  • publikację angażujących infografik, 

  • skrupulatne prowadzenie firmowego bloga, 

  • publikację biuletynów, raportów oraz zestawień dotyczących branży lub kategorii, 

  • tworzenie niestandardowych, pełnych merytorycznej wiedzy postów w mediach społecznościowych, 

  • publikowanie wideo, a także prowadzenie transmisji live. 
     

Warto zwrócić uwagę również na to, że odpowiednio realizowany content marketing pomaga w budowaniu zaangażowanych relacji z odbiorcami. Odbiorcy, którzy doceniają publikowane przez marki informacje, są bardziej skłonni do tego, by traktować je jako partnerów, a nie nachalnych sprzedawców. Wniosek? To najprostsza, a zarazem najlepsza droga do serc potencjalnych klientów! 

 

Jakie korzyści przynoszą działania content marketingowe? 

Zastanawiasz się, w jaki sposób content marketing może wspierać twoje działania promocyjne? To proste: 
 

  1. Im więcej treści generowanych przez markę w różnych kanałach komunikacji, tym więcej ruchu w kanałach kierujących bezpośrednio do sprzedaży. Firmy, które posiadają blogową sekcję w swojej witrynie zyskują znacznie większy poziom odwiedzających niż te, które nie publikują treści. 
     

  1. Pozyskiwanie ruchu poprzez wartościowe treści może stanowić punkt wyjścia do segmentacji użytkowników, która docelowo przełoży się na obniżenie kosztów dotarcia w płatnych kampaniach reklamowych, a tym samym niższy koszt konwersji. 
     

  1. W sieci dostępne są badania, które potwierdzają, że w niektórych branżach prowadzenie marketingu treści może korzystnie wpływać na współczynnik konwersji. 
     

  1. Content marketing może być świetną drogą do poznania marki. Firmy, które zyskują zaufanie i wizerunek eksperta, mogą skuteczniej przyciągać do siebie potencjalnych klientów. 

 

Co ciekawe, działania content marketingowe sprawdzą się niemal w każdej branży. 

 
“Współpracując z niełatwymi branżami przekonałam się, że kluczem do lead generation jest dobry content, a nie tylko właściwy dobór grupy docelowej. Przedstawiam zatem sześć podstawowych “content-must-do”, które pomogły mi osiągać cele sprzedażowe” 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Koniecznie przeczytaj artykuł  “Jak wykorzystać content do generowania leadów? [6 wskazówek]” autorstwa Martyny Celuch. 

 

Planowanie działań w obszarze content marketingu – jak robić to dobrze? 

 

Zastanawiasz się, w jaki sposób podejść do planowania działań w obszarze content marketingu, aby realizowały one strategiczne założenia, a w ostatecznym rachunku pomagały w generowaniu coraz większych przychodów? 

Przede wszystkim postaw na przemyślaną strategię komunikacji, której zakres obejmie kilka różnych punktów styku z klientem. Tworzenie treści w oderwaniu od planu może zakończyć się zmarnowanym potencjałem i brakiem zwrotu z inwestycji. Pamiętaj, że nawet najlepsze treści mogą być nieopłacalne, jeśli nie zadbasz o ich odpowiednią dystrybucję! 

Zanim więc rozpoczniesz planowanie, poznaj 4 aspekty, które stanowią fundament udanych działań content marketingowych: 
 

Krok 1: Określ grupę docelową 

Content marketing to nie tworzenie treści, którymi chce dzielić się firma. To tworzenie spersonalizowanej pod filary grupy docelowej komunikacji, która będzie powiązana z działalnością marki i spójnym z jej charakterem.  
 

Zanim więc zaczniesz pracować nad propozycjami tytułów do zamieszczenia na firmowym blogu, dokładnie zidentyfikuj swoich odbiorców.  

“Charakteryzowanie klientów poprzez persony pozwoli zrozumieć, jakie motywacje stoją za decyzjami zakupowymi, które podejmują, a w związku z tym - przygotować doskonale dopasowaną komunikację”.  

Chcesz poznać proces mapowania persony? Koniecznie przeczytaj “Jak określić personę w strategii social media?”, publikację Daniela Kotlińskiego, B2B Marketing Expert w Tigers. 

 
 

 

 
 

Krok 2: Wybierz odpowiednią formę 

Wspomniane na początku formaty, jak infografika, transmisja live czy wpis blogowy w social mediach, to tylko część możliwości. Ogromną popularnością cieszą się dzisiaj również niewspomniane wcześniej podcasty lub ich zmodyfikowana forma: wideocasty. 

Nie musisz wykorzystywać wszystkich opcji. Zastanów się nad tym, jaka forma może być zarówno atrakcyjna dla Twojej grupy docelowej i jednocześnie sprzyjać rodzajowi wiedzy, którą chcesz przekazywać. 

Świetnym przykładem content marketingu jest nasza ostatnia realizacja wideo dla Motoroli. W celu przedstawienia usług dedykowanych sektorowi B2B, stworzyliśmy serię krótkich filmów z ekspertami marki, którzy w przystępnej formie opowiadają o rozwiązaniach biznesowych. Materiały zostały opublikowane zarówno na profilu LinkedIn, jak i na YouTube.  

#MotoDlaBiznesu – dlaczego wszyscy potrzebują motocare? 

 

Krok 3: Określ kanał dystrybucji treści 


Brak planu w zakresie dystrybucji to jeden z największych błędów popełnianych przez marketerów. Bardzo rzadko dochodzi do sytuacji, w których content “samodzielnie” wypracowuje szeroki zasięg. 

 
Aby nie doszło do zmarnowania potencjału, na etapie przygotowywania strategii komunikacji dokładnie zaplanuj kanały dystrybucji treści. Pamiętaj, żeby zadbać o zasięg adekwatny do pracy, jaka została włożona w opracowanie treści. Czy promocja ograniczy się tylko do publikacji w mediach społecznościowych? A może zdecydujesz się na pozyskanie ruchu z kampanii reklamowej lub zadbasz o pozyskanie organicznego ruchu z wyszukiwarki? 

 

Krok 4: Pamiętaj o realnym harmonogramie 

Stwórz harmonogram, który będziesz w stanie z powodzeniem zrealizować. Pamiętaj, że opracowanie contentu może być bardziej czasochłonne, jeśli tworzysz treści sporadycznie. W harmonogramie prac i publikacji uwzględnij również działania związane z promocją oraz dystrybucją. 
 

Przykłady content marketingu  

Szukasz inspiracji? Zobacz przykładowe treści Tigers, które realizują założenia w zakresie content marketingu: 

 

O autorze

Agencja TIGERS

Agencja TIGERS


Powstaliśmy w 2015 roku w Warszawie. Kontestowanie branżowych mitów i patologii nadało organizacji paliwa do wzrostu. Z usług TIGERS korzystają największe firmy, wspierając się naszym know-how w obszarach związanych z digital marketingiem.

道山学海